27 Temmuz 2006 Perşembe

zamana karşı-- yazık

an itibariyle öğrenmiş olduğum bilgiyi dumanı üstünde sunuyorum size:
Deryik Güvgüv resmen Hollanda yolcusu. heyyoo heyyoo kabul edildiii o bi yolcuu!!!
mu acaba?
sizce bir avuç hollandalı "yaaauuuu biz zaten türkleri vize kapısında süründürüyoruz, bu kıza belgelerini erken yollasak da kurdeşen dökmese" der mi? sanmam. Avrupalılarla temel farkımız şu kelime: Yazık. çevirin ingilizceye- olmadı bakın.
Yazık diyebilmek şöyle bi şi mesela: acil öğrenci belgesi gerekiyo, halbuki siz de biliyosunuz ki ertesi güne veriyolar; ama başvuru tarihi kaçar. Vezneye gidip dil dökersiniz. Kadın önce veznenin forsuyla "ama yani herkes böyle yapsa cık cık cık" der. Bastırırsınız, zira bu işin raconu bu. Sonra "2 saate gel madem" der. Yüzsüzce "ama vallaa çok aciil, hayatım mevzu bahis" falan dersiniz. Hele bi de eli yüzü düzgün bi erkekseniz, hem öfleyip hem de sırıtarak "tamam çıkariym ama kimseye söyleme bak" falan der. Niye? YAZIK der çünkü. ELİME Mİ YAPIŞIR der. İŞ GÖRÜLSÜN der. Bunda bi zarar yok, istediğiniz kadar arayın bi kulp takamazsınız.
Elin avrupalısının (genelliyorum mutluyum) en ifadesiz haliyle "kurallar gereği yarına verebilirim, üzgünüm" demesinin kesinlikle onların başarısıyla bi ilgisi yoktur. Zira disiplinli olmak, insafsızlığı gerektirmiyo. misal, 6 ay boyunca yedi milletten avrupalıyla mücadele ettim resmen; bi konferans yapılsın diye, üstelik konferansı isteyenler onlar. Sonuç? hiçbi şi yapmadılar, ben öğrenci halimle sabahlayarak tükenerek 60 davetliyi ayarladım. Niye? işbölümü yapmışlar efendim. O kadar bölmüşler ki aksaklığı bile göremediler. o parçaları ben topladım sonra- niye? "YAZIK" dedim çünkü; bu kadar hazırlık yapıldı konferans yatmasın. YAZIK iyidir, yazık diyebilmek iyidir.
velhasıl deryik gidicek de, yetişebilecek mi bakalım... yazık deryik'e.

8 yorum:

THe MaN WhO SolD ThE WorlD dedi ki...

Yazık kelimene en yakın kelime de "kazık"dır..yazık dediğin şeylerden kazık yiyebilirsin sonra. Acıma... diye başlayan bir ata sözü vardır...
Neyse baktım bu yazıya kimse bişey yazmamış Yazık dedim bişey yazdım :D

enne dedi ki...

Hollanda'da nereye? Bizim tanıdığımız çok cici bir aile var orada, kardeş ülkemiz (!) diyebilirim. Kızları KLM'de hostes ve her İstanbul'a gelişinde bizde kalır. Yılda iki kez de anne babayı ağırlarız.
Ben çok severim Hollanda'yı, oranın insanları da bence diğer Avrupa'lılardan daha insancıl, daha canayakın.
Çok şanslısın bence, ne iş yapacağını bilmiyorum ama güzel günler geçireceğine eminim.
Amsterdam'da Dome meydanında benim için de bir tur atar mısın?

divadeiwob dedi ki...

deryikciim vatana millete hayırlı uğurulu olsun, tebrikler!


bu arada ekşisözlükte "batı avrupalıların kıvrak zeka eksikliği" diye bir entry vardı. onu hatırladım..

ayrıca belkim amsterdam'da görüşürüz, hulusi filan, hep beraber!

deryik dedi ki...

mwsw: valla ben daha çok yazık demeyip kazık atanlardan korkuyorum, yazık deyip kazık yemektense..

enne: La Hey'e gidiyorum master için. İş disiplini kısmını tecrübe ettim tabii ben, günlük hayattaki hallerinden bihaberim. Seve seve turlarım Amsterdam'ı zira La Hey biraz ölü bir yer.

divadeiwob: teşkür ederim efendim :) biz zaten nergiz-deryik-hulusi üçlüsü halinde gezicez, bekleriz eylül başı itibariyle...

vintage biscuit dedi ki...

buralari unutma
cok sevindimmm inan
hersey guzel olsun

deryik dedi ki...

vintage biscuit: buraları unutmak ne kelime, ben zaten buralar için gidiyorum oralara :)

Adsız dedi ki...

Merhaba,
birsey sorucam..burs isini nasil hallettin hollanda universiteleri cok pahali da...Ben de onlari arastiriyorum ..bilgi verirsen sevinirim

deryik dedi ki...

valla ben halledemedim ama bu yıl değil de seneye giderim diyorsan, Nuffic'in Huygens bursuna bak derim: Hollanda devletinin bursu, başvuru süresi 2006 mart sonuna kadardı 2006-7 için. www.nuffic.nl/huygens/

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker