30 Aralık 2006 Cumartesi

döküm

e tabii yılbaşı dökümü almadan olmas di mi. yazmadan önce bi düşündüm de, 2006'nın benimle bi zoru varmış yaf. deliymiş.
geçen sene bu zamanlar çok uzak zamanlar. ne tuhaf.
istanbuldaydım ben. proje asistanıydım, son sınıf öğrencisiydim. manyak hallerdeydim. yılbaşından nefret etmekteydim, hatta o derece ki kendimi de aradan çıkartıyodum, kendimden de nefret etmekteydim. üstelik "istanbulun ilk kot pantolon giyen adamı"yla yeni tanışmış olmama rağmen.
ah ah son anda hollanda'ya bi başvuru kolisi yollanmıştı, fikret hoca resmen alnıma silah dayıyarak SoP yazdırmıştı. hatta hatırlıyorum, bana after eight gibi bi çikolata vermişti rüşvet olarak. "yazılacak o yazı; ama önce git bi gez" demişti. düzeltmişti.
sonra ben geçen yıl ağlamıştım.
sonra ben geçen yıl çok bi gülüşüp kahkahalanmıştım.
minacım vardı, komşuculuk oynardık. biz en çok çikolata kaplı kayısı ve bitki çayı tükettik.
bi komşumuz amerikaya gitti, bi diğeri amerikadan geldi.
bissürü fasıl, bissürü manzara, bissürü sarhoşluk. bissürü anı bissürü foto.
mojomojomojo.
kulüp kulüp.
okul mokul proce. ce-ee. çeviri. tırı vırı.
sonra nisan. en zor an. sonra o en zor anın anılar rafına kalkışı. baarcıımın dediği gibi, o bi kapı, istemedikçe açıp bakmana gerek yok. sonra rahatlamak. yanında muhteşem 2 insan olduğunu bilmek.
yazmak, sıçar gibi yazmak. ah ah. kendime "aslında zor değil" demek.
arada sizin de duymanız.
sonra kapkaç. sonra sarıyer emniyeti falan. "gülüşün güller açsın"dan sonraydı.
aa barcelona bi de. gezmek gezmek.
istanbul şarjı. mezuniyet buhranı. ah ah evet sürmüştü bayaa. çok gezmek durmamak.
bafra mı hollanda mı ay yoksa burdur mu. kitlenip kalma halleri. burs krizleri, istanbulu bırakmam krizleri. mutlu gezmeler. çok eğlenmeler. içten gülümsemek.
mezuniyet sonra. sonra yıllık. "biz hep öğrenci kalsak ya burda" temalı "kendimi İB'ye zincirliycem" tehditleri. istanbuldan ayrılırken ağlamak. sonra sakinleşmek. önümdeki 34...99 plakalı taksinin fotoğrafını çekmek. üstünde mecidiyeköy-şişli tabelası..
sonra 1 ay kadar hollandadan posta bekleme. anılar biriktirmek .
bu arada duygu asena, lübnan. dünya gündemini burda özetlemiycem, ntv yapar yarın.
biraz bodrum. sonra hop aniden! vize.
sonra biri "kimbilir belki ilerde, sonralarda yani" dedi. sonra vazgeçti. bu söz inanmak içindi zaten. sonra "zor olsa gerek/ sana yazılmış bir şiiri/ okuyamamak". zoramagüzel.
den haag ve okul. o'casey's irish pub. de pater jazz bar. 55 ülkeden adam. kahkaha. bisiklet. özlemek. özlem. istanbul'u özlemek, her şeyi değil. misafirler. hollanda.tanışmak. alışmak.
bütün bunlar olurken bi yılda...
askere gidenler oldu mesela.
saçım uzadı hiç uzamadığı kadar.
3. bi şehrim oldu ve ben kendi şehrimle 2. kez vedalaştım.
2-3 cenaze oldu ve bi o kadar doğum.
en az tatilimi bu yıl yaptım.
en çok bu yıl gezdim.
hiç sarılmadığım kadar sımsıkı sarıldım insanlara, en bol vedalaşmalı, "tekrar görüşürüz"lü; ama bi yandan da "eskisi gibi olmiycak di mi"li vedalar. sarıldım videosu bile oldu.
ve bi de tabii bissürü yeni insanla tanışmalar. dünyanın dört bi yanından abi ve ablalar edinmek.
kardeşim genç kız oldu benden uzakta. 5 yılda. ben onun yanında olmak istedikçe daha bi uzaklaştım.
Sabuş beni çok korkuttu, sonra geçti iyi oldu.
üzdüm, üzüldüm, sevindirdim, sevindim. eşitlikçi bi yıl. deli bi yıl. tam istediğim gibi, muallakta, biraz sis biraz buzlu cam ardında bi yıl. güzeldi yaf.

çünkü şey... ben ilk kez büyüdüm.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

deryikcim benden cok azcik daha buyuk olmana ragmen son cumleni okuyunca aklima su geldi..
Norvec'e ilk gidisim 16 yasimda ve ilk donusumde ilk kez buyudugumu hissetmem..
Galiba kendi ayaklari ustunde, bilinmedik bi diyarlarda olma zorunlulugu insani buyutuyor.. ama degisik seyler ogrenmek de guzel.
Iyi seneler diliyorum sana..

deryik dedi ki...

valla bilmem ki... ben 4 yıl istanbulda tek başıma koşturmuştum zaten. bence bu yıl çok doluydu. hatta fazla yüklüydü bazen. sanırım hollandadan değil büyümem,3 ay oldu neticede. hollanda merak duygumu kamçılıyo sadece.

sana da mutlu yıllar, hepimiz ev kuşu olalım bu yılbaşında :)

Adsız dedi ki...

aynen :D
merak deyince aklima geldi de.. Socrates'in bir cumlesi.. "Wisdom starts with wonder".
Galiba bu acikliyor herseyi.. yine de biz kedi durumuna dusmeyelim de.. :)

Adsız dedi ki...

ehu. bu dönemin son 4 ayına okuyarak tanık olmak inanılmaz keyif vericiydi. '06 nın hediyelerindeen karşımızdaaa deryik hağnııım!

Adsız dedi ki...

Mutlu Yıllarrr.....

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker