19 Temmuz 2006 Çarşamba

mevsimlerden yaz, meyvelerden kiraz

Takı dediğin: bir çift kirazı küpe yapıp takmak

ruj dediğin: mor; ama fuşya morundan. hatta fuşyanın kendisi.

oje dediğin: begonvil pespembesi. begonvil en bodrum çiçeği.

kiraz konusu malum, geçiyoruz.
Elif Şafak bir yazısında, fuşya (ya da mor muydu?) renkli kadınlardan bahsediyordu; Amerika'da denk geldiği, bütün yaşına/kilosuna vs rağmen yaşam enerjisini kaybetmeyen, rengarenk giyinip illaki o fuşya rujunu süren bilmemkaç yaşındaki zenci (ay yok Afrikakökenliamerikalı, di mi?) teyzeden. "niye benim anneannem öyle değil(di)" diyordu. benim anneannem bu ekole yakın, inşallah ben de olurum.

begonvil rengi ojeyle ilgili bi şi okumadım; ama siz bunu okudunuz: FlorMar 127.

2 yorum:

vintage biscuit dedi ki...

ben yasliligimi dusunemiyorum
aysel gurel gibi cihangir de dolanirmiyim acaba :)))))

deryik dedi ki...

guzel: öyle yapıyorum zaten, teşekkürler...

vintage biscuit: ben bi "aysel gürelciler lokali" açmış olurum o zamana dek inşallah, bekleriz seni de. Babetli gelmen gerekiyo ama :)

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker