25 Temmuz 2006 Salı

düşün düşün b.ktur işin

Bugün teyzem dedi ki:
Ne istediğini iyi düşün. İstediğin şey olmasa dahi, "benim istediğim şey bu" diyebilmek önemli. Neyi istediğini bilirsen onun için mücadele edersin, sonu ne olursa olsun.
Önemli olan ne istediğini bilmek, yapmak için çabalamak.
Bunun için de kendini dinle.
Hoş laf tabii ilk bakışta, netekim bir Deryik Teyzesi asla boş konuşmaz, hele asla boşuna "Deryik seninle konuşmak istiyorum" da demez ve fekat..
Ben koşu bandında yapılan işlemi yol almak saymadığım gibi, tekil çabaya da bi anlam veremiyorum; ama teyzem daha idealist sanırım. Ben daha ziyade konformist oluyorum. Hatta yerine göre egaliter bile sayılabilirim yani. anarşikim ben hatta :P
Neyse, bizde teyzelik müessesesi "annene söyle, teyzenden dinle" şeklinde işler. Teyzem ikna etmek için aynı cümleyi 9-10 kere tekrar edebilir, üstelik dakikalarca sizi dinleyip "hımm evet" dedikten sonra. Sıkılmaz.
Zaten kadınlar matinesi halindeyiz. zor iş yaf.
dip not: gün geçmiyor ki "günübirlik" deyimi birden fazla gün anlamına gelivermesin. Güzel gelişmeler bunlar. Türk dilini seviyoruz.

3 yorum:

g. dedi ki...

e insanın kendini dinletebileceği birini bulması güzel tabi..bu aileden biri olursa daha güzel..bu devirde insanın kendini dinletebilmesi bile parayla..psikologlar ne iş yapar yoksa..

Burak dedi ki...

İşte bu yüzden, dediklerini 10 kez tekrarlamalarından ötürü, teyzelerimizi severiz ya biz! Aile müessesesinin temelleri rutinlere, sorgulanmadan uygulanan davranış ve tavırlara dayanır. Aile güzel ya...

deryik dedi ki...

gamze: doğru söylüyorsun, aile içinde dert anlatma konusunda zorlanmadım hiç ben... bu da bi şans.

burak: bunlar daha çok "açıl susam açıl" gibi, törensel hale gelmiş rutinler :)

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker