9 Kasım 2006 Perşembe

gün içi diyalogları serisi

-o kız nereli?
-amerikalı ama rus asıllı
-bu çocuk?
-ingiliz ama kamerun asıllı
-şu?
-isveçli ama tanzanya asıllı
-ordaki?
-hollanda ama surinam asıllı
-diğer kız?
-isviçre ama güney afrika asıllı
-öbürü?
-kanada ama çin asıllı
-sen?
-türküm ben
-aslen?
-türk işte
-ay hiç eğlenceli diil ama
-biliyorum sıradan biriyim.

-biz hindistanda pilavı pişirirken...
-biz de ekvator'da eti alıp...
-ay biz endonezya'da sebzeleri...
-eee biz hollandada..
-?!?!? hollanda?
-tamam sustum.. heves ettik ne var?


-ay bize kitapları nasıl vermezler anlamooorrum, isyan edelim
-hı hı
-örgütlenip yürüyelim, pankart açalımmm
- hı hı
-ay ne demek kendiniz fotokopi çekin ay yivrannçç
-hı hı
-ay isyan hani? bu bizim bi birey olarak hakkımızz..
-amerikalı mısın?
-evet?
-hı hı
-noldu ki?
- hiiiç.. benim ülkemde insanlar açlıktan, askeri darbeden ya da sömürüden dolayı isyan ediyo, fotokopi çekmeye üşendikleri için değil de.. ilginç geldi bi an. güneyde kalıyoruz biraz, ondandır belki.
-öhöm.. tabiy.. saygılar..


-türkiyede insanlar avrupa birliğine girmek için ölüyo bitiyo..
- hı hı
-çünkü türkiye geri bi ülke ve de müslüman..
-hı hı
-şimdi bak sen bilmiyosundur, türkler hep avrupada olmak istediler ama asyalılar..
-nerelisin sen?
-tanzanya
-ben de türküm merhaba.
- biliyorum biliyorum.. şimdi bak anlatiym ben sana türkiyeyi, tarihsel olarak..
- yok canım sen çay koy, zahmet etme. hadi bakiym..
-ama bak tarih diyo ki
-tarih sus diyo hala anlamıyosun!

-ay şimdi sen türksün ya
-ee
-niye türke benzemiyosun?!
-türk neye benziyo?
- bööle koyu oluyolar, saçları tenleri falan..
-ve?
-sen türksen niye açık renklisin?
-sen hollandalıysan niye siyah saçlısın?
-anladım.
-bi şi değil.


-ay deryik bak peru pembe dizi müzikleriii
-hımm..
-ay bak bu da bolivya...
-bu brezilya
-bu kosta rika
-bu ekvator.. (hepsi hep bir ağızdan eşlik ediyo tabii)
-ben ispanyolca bilmiyorum.
-ay pardon unuttuk seni biz.
-biliyorum :)
- ay deryik yazık sanaa....."sarıl sarıl sarıl sarıl"!!!
- (diğerleri) ?!?!?
-türkçe öğrendim ben:)

-ingilizcesini bilmiyorum, gürcücesi patlıcan
-aa evet patlıcan, türkçesi de öyle.
-bi de bir renk var ingilizcesini bilmiyorum, gürcücesi bordo
-aa evet bordo.
-ay bi de baharat, gürcücesi tarçıni
-aa evet tarçın.
-bi de biz çantaya çanta çaya çay diyoruz.
-eka şaka mısın?!
-:)




valla ben seviyorum şu an bulunduğum yeri aslında.
bu kadar çeşit deliyi bi arada bulamazdım başka yerde.
yukardakiler gerçekten sıradan, günlük diyaloglardır.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Sanki kendi gunluk konusmalarimi okuyormusum gibi geldi...
Senin gurculerle yasadiklarin benim Bulgar veya diger Balkan ulkeleri ile yasaniyor..Bi de Amerika icin bi ornek de ben vereyim...
-So where are you from?
-Swaziland.Know it?
-No, where is it?
-In Africa..South Africa..get it?
-Hmm..No..sorry, where is it?

yada,
ben kutuphanede isyerimde calisiyorum, disarida da yagmur yagiyor..ben information deskde calisiyorum bu arada, elinde semsiyesi ile gelen cocugun kurdugu cumle su;
-Excuse me, where can i put my umbrella?

Burak dedi ki...

Sanki okuduğum bir 'Erdener Abi' köşesiydi. :)

ycurl dedi ki...

cok eglendim okurken hatta epey bir guldurdun beni. Allah'ta seni guldursun diyeyim bari :) Dogumgunun de kutlu olsun bu arada..

Emir Bey dedi ki...

fıkra mısınız demeden duramıyor insan :)

KUGUU dedi ki...

O tanzanyaliyi bana ver , gerisini sen hallediyorsun zaten:))

deryik dedi ki...

tuğçe: :)) şemsiyeyle çok eğlendim :))

burak : ay yok erdener burda yapamaz. döver atar bikaçını:))

ycurl: teşekkürler efendim beğenmenize sevindim..

emir bey: fıkramsı valla. askerlik anısı gibi anlatıp durucam bu gidişle bi ömür.

deryik dedi ki...

kuğu: o tanzanyalı arkadaş sağolsun şaka gibi. "bak kardeşim sen taa afrikadan almışsın avrupa tipi bakışı, eleştirel ol, bi düşün" diyorum, "tarih objektiftir" gibi tuhaf bi cavep veriyo. he diyp geçiyoruz napiym :P

Adsız dedi ki...

Simdi Christmast geliyor ya, bir de Turkey esprisi baslar, bayginliklar verir adama... Ama en guzeli de Hint asilli biri Turkey esprisi yaptiginda ona acip sozlukte Turkey-Hindi kelimesini gosterince morarmasini seyretmek bak onu da soyluyeyim.

eloise dedi ki...

dünyanın hangi ucuna gidersen git bi türk olarak yaşayacağın diyaloglar çok farklı olmuyo heralde...benim de kanadadaki ailem ısrarla bnim türk olmadıım görüşündeydi..sanki bilmiyoruz memleketimizi..
-yok yok sizin aileye kesin karışmıştır bişiler..bi de salak tarih hocası vardı ki evlere şenlik...her ders:
-so zenny tell me what exactly is your problem with the kurdish?...ebeninki mr.bullock!!demek istiyorum!!

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker