22 Temmuz 2006 Cumartesi

helsinki



blogdan bloga sıçrama suretiyle ilerlerken helsinki gençliğinin sokak modasıyla karşılaştım. e bi bakalım şu "linguistik akraba" finliler o azap soğuklarında ne giyiyo diye, di mi... Hatta itiraf ediym, "palto modeli seçicez ehehe" bile dedim. Allahım Allahım.. o ne öyle...

12-15 yaş grubu japonlara sarmış. Harajuku ötesi bir hal. Hepsi "caponyaya gidicemm, hello kitty olucamm" halinde (bkz alttaki resim, yaş: 12 ve 13).

20li yaşlara doğru "götik lolita" salgını var;ama bi kısmı "sweet lolita"yı tercih ediyomuş. korseler, siyah-beyaz, illaki platform topuklu çizmeler, inci ve dantel... gotika hali bayaa yaygın (bkz konsere giden genç çift).



bi de stil ikonları Hanoi Rocks'tan Mike Monroe... Erkekler zaten mum bacaklı miki halinde, bi de tayt misali kotlar giyiyolar- kabus ki ne kabus. ısrarlı bi deri ceketi spreyle boyama punkçılığı.

Sezar'ın hakkı Sezar'a: çabalıyolar. ender de olsa beğendiklerim oldu. Harajuku sevimliliği maalesef yok; ama çoğu kendi dikiyo ve ikinci el giyiyo, e bu da bi marifet. Ülke geneline yayılmış UFF denen sistem çok mantıklı, kaliteli ikinci el giysi satışından edinilen gelir Afrika'ya yollanıyor. Hani çorbada tuz tabii, çok bi şi fark etmiyo belki ama...

Yazık ki: kendilerini çoook farklı sanıyolar, "stilden korkmayın. giysi sizi anlatır" gibi demeçler. bir tanesinin parmak bastığı üzere "mass individualism" salgını bu oysa. Yani "ben farklıyım" diyen ve hepsi saçı mora boyayıp çizgili bluz giymiş bir ordu. Yaşla ilgili aidiyet meselesi de olabilir; ama şaka gibi.

Yalnız bi kız vardı ki beni benden aldı... 40-50'ler ekolüne takmış (listeye 5. sıradan giren akım). tam bir pin-up girl şeklinde, marilyn saçları, sekreter gözlükleriyle başarılıydı. elindeki beyaz dantel eldivenler falan, bembeyaz ten ve kırmızı rujla aralarındaki tek "olmuş" tipti. bulamıyorum şu an onun fotoğrafını.

merak ettiniz, di mi? çok da şart değil gerçi...
  • 4 yorum:

    THe MaN WhO SolD ThE WorlD dedi ki...

    Bu kızların hepsi 25-30 yaş aralığında tek parça çiçek desenli etek giymeye başlayacak... Erkekler iste bir kot ve bir t-shte talim edecek...
    İnanmıyo musun? takip et gör :D

    deryik dedi ki...

    tmwstw: valla bence hepsi arınıp budist turuncusuna ericek ya da bembeyaz tüllerle gezicekler. şu anki 25-30 yaş grubu da ayrı bi telden çalıyo; gerçi daha makuller, o kesin. zengin ama soğuk ve karanlık bi ülke olmak ne zormuş yaf.

    Ozge dedi ki...

    Derya burdaki kreasyonların bazılarını sen yapıyordun zaten : )
    Yabancı gelmedi bana çok. "Bir tek Derya giyer" cinsinden şeyler var, tseninle beraber birkaç kişi daha giyebilirmiş onu gördüm.

    deryik dedi ki...

    ozge: ahahah evet eşikteyim ben :P ama yok bu kadar da vahim değil benim halim yaa.. di mi?!

    Powered by Blogger

    eXTReMe Tracker