15 Mart 2010 Pazartesi

tanrıça ürünleri

kaç zamandır derdim olan şeyi uygulamalı anlatıcam.
en son çıkan güzellik malzemeleri diye bi haber.

ürün adı mühim değil, haberden alıntılarla başlıyoruz:

"Amazonlardan gelen beyaz çamurdan yapılan bu maske haftada bir kullanıldığında sinir bozucu siyah noktaların oluşmasını engelliyor" : amazondan gelen beyaz çamur lazım yani gül yüzünüze, aşağısı kurtarmıyor. dandik markalı kil sabun kesmiyor. kozmetik şımarıklık resmen. amazonun beyaz çamuru nedir, nerdedir, ait olduğu o amazon ormanlarındayken, aslında, nedir yani. bu iksir gibi ürün size gelene kadar ne kadar kloroflorokarbon gazı salar, o ayrı konu. ama amazondan beyaz çamur gelsin diye yapılan çalışmaların bölgeye etkisi de bir sonraki tez konumuz olsun. bu ürünün hayvanlar üzerinde denenmiyor ve çevre dostu paketleniyor olduğunu da belirteyim. "yeşil pazarlama" yani. vicdanınız bembeyaz oldu di mi, hatta sırf bunun için tercih ettiniz. anca paketleme seviyesinde dert ediyolar yeşili işte, hayvanlarda test etmemek, test ettirmemek anlamına da gelmiyor. işin içine adil emek ve amazon yerlileri bölümünü de sokmuyorum mesela. çamur asla basit bi şi diildir, gerçekten. bu yeşillenmelere bi tarafımla gülüp bir sonraki maddeye geçiyorum. hırr.

"Brezilya’nın bereketli tropikal topraklarından yeni ve yeşil bir ürün: Tropikal meyvaların kralicesi mango, kayısı, ananas ve greyfurt özlü vücüt bakım serisi. Organik malzemeler ile doğaya zarar verilmeden elde edilen bu sabun ve losyon ile kendinizi Rio de Janeiro sahillerinde hissedeceksiniz. Bu serinin içinde parabens, sülfat, sentetik boya, ve GDO bulunmuyor ve %100 vegan." : ah canım, ne tatlısın sen, beni ne kadar da salak sanıyosun. tüm sihirli kelimeler yan yana dizilmiş. brezilyanın tropikal topraklarına da bereketli denmiş bakınız, hani tükürseniz mango veriyo yani, yoksa kreminize seri üretim için toprağa yük yaratılmıyor. netleştirelim: doğaya zarar vermeden üretilip doğaya zarar vererek dağıtılıyor ve satılıyor. kıtalararası organik ürün sevinci: bana hiç zararı yok ve arkasındaki açıklama yazısını okuyunca vicdanım rahatlıyor. hem malzemeler o kadar egzotik ki kadim toprakların kozmetik sırrına ermiş gibi bilge hissediyorum kendimi. bi üstteki için de geçerli. hadi ordan.

eveet bugünkü kozmetikte sinir harbi turumuz bu kadar. "ay ama organik bu, cildime çok iyi geliyor üstelik vegan, üstelik egzotik, üstelik cart curt" diyen herkese, inek sidiğinin cilde çok iyi geldiğini hatırlatırım, binyıllık hint sırrı, ürik asit gençleştirir. çok ciddiyim. o kadar da organik olamiycam diyosanız kayısı yağı da olur, hadi gene iyisiniz.

9 yorum:

Alx dedi ki...

organik aldatmacası diye bir kitap (değilse bile uzunca bir yazı) yazacağım. kısfmetse, tez biterse falan.

misal bir örnek de ben vereyim. bu "aman allaam, organik pamuk, hem çevreye, hem cildime iyi geliyor, hem de küçük çiftçi hasan dayı üretmiş, çok otantik" diye kullandığınız sertifikalı organik ürünleri aslında küçük çiftçi istese de üretemez zira o sertifikasyon ücreti o kadar yüksek bir şey ki. üstelik sabit maliyet. yani 10 dönüm toprağın olsa da, 2000 dönüm toprağın olsa da aynı parayı veriyorsun. haliyle 2000 dönüm toprağın varsa dönüm başı maliyetin düşük olurken, 10 dönüm toprağın varsa, bir dakka lan, 10 dönüm ne bee, bostan bile olmaz ondan. büyük ağaya sat ki onu ülkemiz kalkınsın, daha verimli üretim olsun. değil mi? evet.

hasan dayı, senden iyi kapıcı olur gibime geliyor. yüzde yüz doğal kapıcı.

deryik dedi ki...

alx, ben diğm sağa, tezi beklersen o yazı yazılmaz. bence yaz, tez beklesin.

hasan dayı ne ya, brezilya diyorum sana, hiç anlamıyosun. egzotik olunca tam organik oluyo, mango mesela, ankara armudundan daha da meyve bi meyvedir.

sahaf dedi ki...

dağlarda yalnızca yonca yiyen hayvan gübresinin saça iyi geldiğini, gürleştirdiğini duymuştum :)

ne yazdı ne yazamadı dedi ki...

bence bu yazı seçmece karpuza girmeyi hak ediyor. hele ki son paragraf bitirdi beni...daha da birşey demiyorum.

Emir Bey dedi ki...

vegan ne yahu?

mermaid dedi ki...

ben bu yazıyı bastırıp, bütün moda bloglarına, alışveriş delilerine, organik kokoşlara, lush manyaklarına, iki yüzlü ve cahil hatunlara postalamak istiyorum.
-lushı ben de seviyorum, kokular yüzünden, çevreci geçinmek için değil-

divadeiwob dedi ki...

http://www.googleitfirst.com/search.php?query=vegan

a little penny dedi ki...

Süper analiz süper eleştiri.

Emir Bey dedi ki...

of tokat gibi cevap gelmiş, ısrarla google'lamayacağım, sorup öğreneceğim okulda =)

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker