20 Ekim 2009 Salı

kırkal

kırsal kalkınmanın ben sözlüğümdeki karşılığı ders. derslerceders. önce üniversite, sonra yüksek lisans, sonra en fenası: tez. sonra bi de iş - ki o iş de ders gibiydi, çıraklık gibiydi. okumaktan gözlerim sökülmüştü ki sadece masterdı işte. kırsal- çevresel, bol otlu yeşillikli. hani bana kırsal hani bana kalkınma hani bana çevre. öyle günlerlerlerim geçti. iyi ki de geçti. az bile.

neyse işte çevreci kaltak veya kırsal kaltak olmadım neticede, yarım kaldı, bıraktım. "dönersen olursun" demişlerdi. tü kaka leydi olursun buralarda. ne var yani, döndüm. her an olabilirim, o ayrı. cepte hep o doktora tezi fikrim var, biriciğim, işte hani belki acil durumlarda camı kırmam gerekir diye. ne bileyim.

neyse işte, AB fonlarının bazılarına resmen şerh kondu malum. bi kalem de kırsal kalkınma. bakınız:

Avrupa Komisyonu, kırsal kalkınma kaleminden Türkiye'ye ödenmesi gereken 86,5 milyon Euro’luk mali yardım ile buna bağlı olarak 61.9 milyon Euro’luk bütçe arttırım kalemini askıya almayı kararlaştırdı (...) Komisyon kırsal kalkınma fonlarını yönetmek amacıyla Ankara'nın kurması gereken fon yönetim biriminin henüz kurulmadığına dikkat çekiyor.

gibi bi özetleme yaptım size.

nedir, fon yönetmek lazım. kırsal kalkınma için. fon da var yani, yönetmediğimiz için bu durdurma.

bilin diye söylüyorum. o parayla neler yapılabileceği bir yana, neler yapılamayacağını da bilmek lazım bazen. fon yönetimi, şeffaflık, planlama, idare ve hatta kimi zaman tekdüze hesap planı, çok zor çok sancılı şeyler. halbuki yok mu bir bilen, illa ki vardır. onunla bu buluşamıyor. buluşması gündemde dahi değil. bu erteleme, bu tembellik, bu atalet yüzünden bi şiler olmuyor. olmayacağından değil. olmayan şeylerden mahrum kalanlar bu kararı verenler (veya vermeyenler) değil. bilin.

sevgili iktisat ilminin öğrettiği yegane hıçkırık: fırsat maliyeti. öyle bi şi ki bu, kafanıza kazınır. çok acı bi dönüşüm olsa da bence faydası da olur genelde. mesela şimdi:
buyrun fırsatlar, buyrun maliyetler, döne döne hesaplayın. hala üniversitedeyseniz dönem ödeviniz filan olsun. hocanıza güzelleyin, ne bileyim.

AB fonlarını beğenmedik diyelim, buyrun, öneriniz nedir? daha fon yönetme birimi olmayan bir ülke fon yaratsa da onunla ne yapacağını bilemez ki. hadi yaratın. ne yapılacak? yok. yok kere yok. fikir dahi yok - en acısı bu. bunca zaman para yok diye uyutulduk: günaydın, para olsa dahi onunla ne yapacağımızı bilmiyoruuuuz.

ben o camımı henüz kırmadım. çok gece sırf sinirden ağladım ama, o ayrı. sinirden taş kestim, sinirden kendimi kelimelere vurdum. onun için kırmadım belki camı, korkağım. gerçekten abartıyorum gibi geliyor belki ama askerlik anısına yakın, benzer saçmalıkta anım var. eşiği yükseltiyo. onun için biraz hassas olabilirim bu konuda. böyle gerzekliklere de, çok affedersiniz ama, hiiiiç tahammül edemiyorum. atla deve değil çünkü.

hem ayrıca bu haber niye manşetlerde değil? niye yeterince önemli değil?
nelerin olamadığını görmek çok mu gereksiz ki?
niye niye ki ki ki. kikiriku.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

o değil de bazen çok güzel özetliyosun durumu, alıntılamadan edemiyorum.

deryik dedi ki...

teşkürler efendim.

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker