8 Mart 2008 Cumartesi

kadınlar günü tebriğinde demografik kaygılar

"üçer tane doğurun hanımlar- genç nüfusu korumamız lazım! ilerde avrupa mortliycak, kölemiz olucaklar, bak ben diğm sağa-- bize genç adam lazım" kıvamı: rte. söylenmemiş ek: zira 2050 yılı için bile bi sosyal güvenlik planı yok, sıçtınız. çocuğunuzun eline avcuna baktırıciiz sizi. yine tayyip istatistikleri cumhuriyeti: her çift üç tane doğurursa anca koruyomuşuz genç nüfus oranını. istanbul'a filan da kat çıkarız artık.

üzgünüm leyla, yürümez bu. ama istersen bi de gugıla sor, demografik fırsat pencerelerinin çan eğrisine nasıl mahkum olduğunu. tek esnaf cini sen diilsin. için gitti bi an duyunca biliyorum, "nası laan fırsat mıymış buu" diye... heyecan yapma. iktisatçı adamsın, çan eğrisi nedir bilirsin... ama ben sana baktıkça, 10 yıl önce "üreyin!" diye onbinlere seslenen halini hatırlıyorum da... fena.

bitmiyo: "benim 4 tane var, hepsi bereketiyle geldi".
evet tabii, çocuklarının düğünündeki hediyeleri düşününce hak veriyo insan...

ben üçer tane doğurmaya hazırım, benim süt iznime göz dikmesin mesela önce... üçü için de kaliteli kreş ve eğitim hizmeti sağlasın hele bi ... ah ama doğruya, 5 sene sonra mesela, ortada yok kendisi. "doğurun" deyip sonraki hükümetlere devretmek çok zekice. hem zaten kadınlar okusun dediysek, çalışsın da demedik yani. hohoyt. çalışıyosa da kutsal mesleklerden birini seçebilir: hemşire veya ilkokul öğretmeni. o kaa. ne kaa ekmek o kaa köfte hatta.

kadın ne kola makinası ne de yediveren gül. üç taneyi geçtim, tek doğumun bile kadın sağlığına etkileri ortada. yumurtlamıyoruz ya. bi de 3 istiyo. yarın çıkar ama, "biir kii üüç yetmeez, döört beeş altıı olsuun" diye. futbolcu biliyosunuz kendisi, sloganlarla yaşıyo ve yaşatıyo. alay eder gibi, aile planlaması, anne ve çocuk sağlığı üzerine çalışan bunca insanın emeğini sıfırlıyo. samimiyet kumkuması aslında, çok utangaç o yüzden belli edemiyo.

anne çocuk filan demişken.. nimet çubukçunun bu lafa göstereceği tepki(sizlik) için takipteyim. kendisi bence "kocamköy"lü kadınlardan bi adım ileride, "başbakanımköy"lü olmuş vaziyette.

stockholm sendromu da olabilir tabii.

2 yorum:

Peanut Butter and Black Coffee dedi ki...

ellerine sağlık şeker. dün akşam haberi okuyunca ben de hemen çalışmam gerektiğini düşündüm zira. ulusumuzun geleceği bizim üreme sistemize bağlı. kadınsak, kadınlığımız bir işe yarasın di mi yani.
öpüyorum

Dilara dedi ki...

saç baş yolmaca.

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker