28 Temmuz 2007 Cumartesi

58,882 gitti 237 kaldı

Kardeşinizi seçin dostlar!!! Seçtiğiniz kardeşinizle bağınız olsun. banka hesap numarasıyla adı- yüzü olmayan birine para göndermeyin, mektuplaşın, bir de defter iliştirin belki... Yaz sıcaklarında bunaldım diyenlere iç ferahlatan bir sorumluluk önerisi sadece. Bu seferki yardım cebinizden çıkan üç kuruş değil, kalbinizden, elinizden çıkacak emek. kampanyayı duymuşsunuzdur belki, şimdiki hedef anladığım kadarıyla 100 bin çocuk.



ayrıca kitap/ giysi yardımı yapmak isterseniz de sanırım en etkili yol bu. anasayfada destek isteyen öğretmenlerin irtibat- bilgi notları var, birebir temas mümkün. organize olun, koli yapın, gerisini PTT'ye bırakın. durum bu.

tek kişilik bir girişimin başarısı başlıkta yazılı zaten.
yaklaşık 59 bin çocuk.
bugün tam 6 çocuk daha kardeşini bulmuş.

hani umut diyodum ya, Cengiz Tünay diye biri var işte. iyi geldi. tek bir (1) kişinin 30 günde 200 çocuğa yardım ulaştırabilmesi, üstelik bu kişinin eğitimci falan değil, istanbul'da yaşayan bir (arkeolog-gazeteci) fotoğrafçı olması ne güzel değil mi? site neyi nasıl yapacağınızı teker teker izah ediyor, bir bakın lütfen.

hani bi seferlik yardımın sürdürülebilir olmadığını, yapısal sorunların baki kaldığını cart curt... biliyoruz. ve lakin bu koliyi yapıp yollayacak adamın o sorunlara duyarsız olmayacağını da biliyoruz. e o zaman?

Kurtarılmayı bekleyen çocuklar değil, biraz desteğe ve saygıya ihtiyaç duyan bireyler görmek gerek bence bu tip yardımlarda. Acımamak gerek; onların uzak kaldığı politik karar çemberlerine bir adım daha yakın oluşumuzun sorumluluğunu yerine getiremediğimiz zamanlar için utanmak ve telafi etmek gerek.
Kendi haline şükretmek için başkasının yokluğunu kullanmak ya da vicdan aklamak için değil, hak edenin hakkına kavuşması için. Bir kez daha, neden ilkokul öğretmenlerine taparcasına saygı duyduğumuzu hatırlamak için...

eee... öhöm: Boğaziçi kampüsü içinde bi PTT var, söz meclisten dışarı... hani yaz okuluna kalanlar vardır falan... öhöhö...

bu arada, Ankara'da olup elinin altında sağlam halde, yırtığı falan olmayan ilköğretim yaşı için kitap bulunduranlar varsa... bana bi mail atın kuzum (bkz profil bilgileri). sadece okul kitabı değil, pıtırcık serisi lazım bana. küçük prens lazım, gülten dayıoğlu... ayrıca lise seviyesi kitaplar. benimle sahaflarda kitap avlayacak adam lazım. hain planlarım var. 5 ağustos'ta gelip 2-3 gün kalıcam ankara'da; ama bakalım... işe yarama ihtimalini seviyoruz.

"kitap yok elimde" diyenlere: atkı-bere-eldiven (mevsimi değil demeyin). terlik/ ayakkabı. çorap. defter kalem (ve kalemtraş tabii ki). cetvel. silgi. belki bir ufak şeker, sakız. yaz için şapka. öss /kps hazırlık kitapları, olmadı gazetelerden çıkan testler. sözlük ve yazım kılavuzu. gazetelerin kuponla verdiği o meşhur ansiklopediler. kızlara bilezik erkeklere misket.. ne bileyim... düşünün işte. yara bandı, oksijenli bez bile olur. ilkyardım dolabı boş olmasın.

ah keşke doğan kardeş hala yayınlanıyor olsaydı...

7 yorum:

oky dedi ki...

ülen ben bi mektupla gözleri dolacak adam mıydım! şu evdeki tüm kitapları elimden çıkarsam iyi olacak. tek çocuk olduğum için hep bir kardeşim olsun isterdim, bundan daha iyi fırsat yok gibi.

>>>>MUSTAFA<<<< dedi ki...

Bu siteye ugramayalı uzun saman oldu galipa neysee merapa:)))

Ankaradan Asker Muttaba:)))

jelatin dedi ki...

Anlamadım. Sahafta gezip kitap mı alacağız bu çocuklar için? Ne yapacağız ha?

deryik dedi ki...

oky: o yaşa uygun olsun ama kitaplar olur mu?

muttabaÇ hem ankaradan hem de asker. otomatikman bu kampanyaya nefer. heheyt :)

jelatin: aynen şeker. ucuza kitap avı. bi şekilde bi zaman. özellikle şu lgs midir nedir, hazırlık kitapları. sonra koli yollamaca.

Adsız dedi ki...

Yaklaşık 6 senedir kitaptan giyisi ve yiyeceğe faal bir şekilde elimden geleni yapmayı çalıştım. Senide bu konuya değinirken görmek beni çok mutlu etti canım bravo

aycaeren dedi ki...

evde milyon tane bu durumukotarıcak kitabım vardı ama malesef ev dediim memleketim aydın olur:S
ama annem ankaraya gelirken getirirse mutlaka ulasmaya calısırım sana:)
meraba bu arada:)

Peanut Butter and Black Coffee dedi ki...

deryik ya saol valla ben bilmiyordum bu siteyi. sahaf gezmek istiyorsan, istanbulda beraber yapabiliriz, ben ankara'ya gelmicem bir sure ama???
ve Cengiz Tunay'i da kutlamak lazim, gercekten cok buyuk bir is basarmis.
Ara beni seker. Muck.

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker