28 Temmuz 2010 Çarşamba

çıtıçıtı-tüü!

dün akşam çöp kutusunun dibinde olmalarına rağmen, papağan azmiyle 2 paket çekirdeği bitirip her birini itinayla yere atan kazık kadar 2 üniversite öğrencisi gördüm ben. "kim temizleyecek pisliğinizi?" deyince de tuzlu tuzlu tükürerek "anonim" dediler. çünkü yeri geldiğinde emekçinin dibinden ayrılmayan bu gencolar için "emek",  sürekli arkalarını toplayan anonim bir buluttur; anneleri gibi. hani o yiyip kalktıkları sofralar kendi kendine ortadan kayboluyor ya, kustukları leğenler temizleniyor, çarşafları değişiyor ya. onun gibi bir bulut. biz emeği uzaktan, önemli gün ve haftalarda çok seviyoruz, 1 mayısta havalara atıp atıp tutuyoruz, ama kılımızı kıpırdatıp yardım etmiyoruz.

anonim bir sopayla bi temiz dövmek istiyor insan. dövmüyoruz tabii - olgunuz filan. çekirdek nefretim ayrı bir hikaye. sokakta çıtı çıtı gezen ekipler, o tükürüklü kabuğu yere atıp salyangoz gibi bi iz bırakarak aheste aheste dolanıyosa bence bi ömür kuş yemi yemeliler.ke.nando.ğulu  izmir konseri öncesi etrafta satılan tüm çekirdekleri satın almış. adamcağızı çok iyi anlıyorum.

işin komik yanı, bira şişelerini çöpe atmalarıydı. komikti işte etraflarında hilal şeklinde bir çekirdek haresi varken 2 şişeyi uzanıp atmaları. "kolay olanı ben yapayım, gerisini anonim toplar". aslında o da değil. ellerinde bira şişesiyle kampüste yakalanma korkusu, 15 yaş telaşıyla hala omuriliklerinden süzüldüğü için (ki aslında kimsenin taktığı yok), aslında o şişeyi çöpe sakladılar - böyle de basit. onun için komikti işte. ergen ergen "anonim" cevabı vermenin gururunu yaşarken, ergenlikleri 33 cl bira şişesinden bile parlıyordu.

benim de "hah, tam bir boun öğrencisi davranışı!" cevabı vermem, emeklilik başvurum için yaşımın geldiğini gösteriyor sanırım. olsun, sinirrr oluyorum sinirr bu densizliklere. bounu, üniversiteyi de geçtim, kazık kadar adamsın, gül gibi kampüstesin. demek ki adamın hiçbir estetik filtresi yok. güzeli çirkini, bozmayı korumayı filan idrak edemiyor. özensiz bir hödük bildiğin. özenmeye tembel insandan ne hayır gelir? yani 1 ADIM ÖTESİ çöp yahu! protest vandal diycem; ama bu durumda bu bir vandallık şovu değil, sadece saf pislik. tükürük kabukları. 60 yaş üstü amcalar sabah gün ışığında söve söve temizleyecek ve benim söylediğim şeyi tekrar edecek.

şimdi bu iki adam 20 küsur yaşında, hala yontulacak da belki bir ihtimal insan olacak.
"çöpünü çöpe at" filan. ohoo yani.
politik dehlizleri yemişim, benim ümidimi esas böyle şeyler kurutuyor.tarifi zor.
"ülkenin çivisi çıktı, derdin bu mu?" derseniz, "aradaki bağlantıyı örümcekler görüyor" derim.

7 yorum:

bellatrix dedi ki...

Tükürüklü çekirdek kabuğu denizinde boğasım geliyor bunları!

Emekçi saptaması çok doğru; bizim emekçiliğimiz, sosyalistliğimiz hep tatlı su. Orta Kantin'de toplantıdan çıkıp, BTS'yi sprey boyalarla boyamak, mezun olur olmaz da kapağı Mercedes'e atmak ve benzeri çekirdek kabukları.

jelatin dedi ki...

Ya ben her şeyi geçtim. Estetik kaygıyı geçtim. Temizlik kaygısını geçtim. Doğayı kirletme endişesini geçtim. Oraya senden sonra gelecek kişiye bok gibi bir ortam bırakma hayvanlığını geçtim... Ben, coşku dolu bir hâlde çekirdek çitleyip kabuğunu yere atarken, birisinin gelip bana, "Kim temizleyecek pisliğinizi?" diyebilmesi ihtimalini geçemem ya! Günlerce uyuyamam, yerin dibine geçerim, kızarırım. Kulaklarım yanar. O çekirdekleri çitleyip yere atarken kimseyle göz göze gelmemek için herhalde kafamı bile kaldıramam.

Bir de beni delirten, asıl midemi bulandıran, o kız mesela, sırf sevgilisinin yanında utanmamak için bacaklarını daima kaymak tutuyordur, saçları hep şampuan koksun istiyordur. Temizliği ancak kendinedir, göstermeliktir. Ben, bunu genelde Caddebostan sahilinde görüyordum. Bombastik çocukların okuduğu bombastik bir üniversitede de oluyormuş ya. Bravo yani. Diploma öküzlüğe çare değil. Bir kez daha anladım. Rahatladım.

deryik dedi ki...

bellatrix: hep o çekirdek kabukları işte.

jelatin: ona "utanmak" diyoruz. utanması olsa zaten önce kendinden utanır. ama evet o şampuan kokulu kızlar çok tanıdık. hatta duştaki saçlarını temizlemeyişinden de biliriz kendilerini :)

mermaid dedi ki...

bizim evin önündekilere aynı uyarıyı yaptım. anlamadılar. en sonunda üzerlerine paspas silkeledim. evet örnek bir davranış değil farkındayım ama o günden beri çekirderk dağlarını bırakmıyorlar oraya:)

narsis dedi ki...

İçim Ke.na.nDoğu.lu sevgisi ile doldu bir anda.

Uçan Kaplumbağa dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
deryik dedi ki...

E: yorumu yayınladım amasonra isim var diye sileyim bari dedim. belli mi olur. paylaşım için teşekkür ederim. isim yerine deryik daha iyi :)

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker