10 Ekim 2006 Salı

fotoğraf çekmeyenler utansın

Dün kara'dan mail geldi: "yarın kanada için şükran günü, pot luck yapıciiz". pot luck eğlenceli bi şi. adından da tahmin edileceği üzere, herkes birbirinden habersiz, tamamen şansına bi kap yemek getiriyo, hem böylece ev sahibi sürünmüyo, hem de bir sürü çeşit yemek oluyo. lisede yapar idik, özlemişim.
Bugünkü TBC işi bittikten sonra hayvani boyutlarda bir kebap yedik ve "vakit mutfak vakti" dedik. üstelik benim gibi mutfağa ilgisizlikle fobi sınırında dans eden biri için inanılmaz bi şiydi, mutfak beni çağırdı resmen. tabii marisol'ün mutfakta yaşaması da önemli bi faktör.
Efendim, cacık yapmakla başladım. sarımsaklı tabii ki. kuru nane yoktu, az buçuk kekikle mızıkçılık yaptım. biraz zeytin yağı. cacık yoğun içilir kanaatindeyim, kıvamı tutturucam diye uğraştım. Neyse, peruluların HER ŞEYE sarımsak koyduğunu düşünürseniz, cacıkın nasıl bi sükse yaptığı tahmin edebilirsiniz. vejeteryanlar ayrı bi sevindi. tam 8 kişi tarif istedi.
sonra hazır yanımda gürcistan ve peru desteği de varken dedim ki "vakit tamamdır". evden özenle getirilen hazır sakızlı muhallebi tozları dolaptan çıktı (bu da bi şi ama di mi... tabii ki bi şi!). tariftekinden az süt koyma riskini aldım ve tam kıvamı tutturdum, çok mutluyum. deniz seviyesinin altı diye mi nedir bilmiyorum, süt müt kaynamıyor kardeşim. 25 dakikaya yakın tencere başı nöbeti tuttuk dönüşümlü. bolca türk kahvesi ve fal. sonra annemin en bi pratik tatlısı sahneyi aldı:
tarçınlı bisküviler iri parçalar halinde kırılır, üstüne sakızlı muhallebi dökülür ve son olarak az buçuk tarçınla buzdolabına yollanır. donmaya yakın servis edilir.
yaklaşık 4 karış boyunda, 2 karış enindeki kabı bisküvi ve muhallebiyle kapladıktan ve tarçınla süsledikten sonra yegane acemilik anım geldi: kap buzdolabına sığmıyo!!! ilkel yöntemlerle soğuttum.
herkes yemeğini bitirmiş sindirirken öyle bi giriş yaptım ki elimdeki tepsiyle, görseniz ağlardınız. "bunun içinde ne var kuzum, naman nallahım nası bi lezzettir bi tabak daha" nidaları eşliğinde servis yaptım. yaklaşık 16-17 iri porsiyon bitti, artanı parti sahiplerine verdim. fotoğrafı varsa eğer göstericiim ama galiba yok :(
cacık ve sakızlı muhallebi. günün kahramanları.
mutfakla da aramız daha iyi.

4 yorum:

Elsa dedi ki...

ilkel soğutma yöntemlerini merak ettim doğrusu, ellerinize sağlık deryik hanım- herhalde sizin için mutfakla barışma vakti yaklaştııı! :)

Lavender__ dedi ki...

oyyy oy! süksenin tavan yaptığı an diyelim biz bu durumlara. ikisi de halis muhlis toprak kokan yemekler. nam na. devamını istiyceklerdir, eminim. ehehe. bence mutfakla barışmanın ve ona hükmetnin zamanı geldii!

deryik dedi ki...

elsa: ilkel yöntem= buzdolabına çapraz yerleştirip düşmesin diye altına sandalya koyup düzenli aralıklarla çevirmek. ay evet barışcak gibiyiz, cilveleşiyoruz :P

lavender: sorma sorma ne sükse hem de :) valla bundan sonraki projem domatesli pilav üstü yoğurt. nedense acaip şaşırıyolar. şaşırtıciim ben de :)

Deniz dedi ki...

Deryik darling, ispanaklari azicik soganla pisirip uzerine cilbir yap, bak butun vejeteryan arkadaslarinin nasil dibi dusuyor. Sarimsakli yogurt+yagda yakilmis kirmizi biber ikilisi gavurlarin aklini almaya birebirdir zira.

Bi de irmik helvasi, tutmasa kivami bile bilemezler, salakalr:P

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker