6 Ocak 2009 Salı

şimdi şöyle ki..

gazete okuyorum tabii ben. yani benden beklenen refleksler burda kelime olmadıysa tamamen kafamın dağınıklığından. meşgulüm dostlar. neyse.

doğalgaz filan. baştan nasıl onay aldığı merak edilen bir bina. adamın ettiği laflara şaşmıyorum. hatta bence takdir edebiliriz, bu vesileyle ilk kez imilih'in bile yüzü kızardı. adam öncesinde 6 ay ceza almış görevi ihmalden, artık hangi bi görevinde nasıl bir ihmale sebep olduysa... sonra müdür yapmışlar. istifa etti de noldu, hala belediyede. kadrocan kadrocan bekliyo. kardeşimin arkadaşı 3-4 saat erken ayrılmış evden. teğet o işte.

canına yandığım memleketinde mesela takdirname almayı iyi bi şi sanarak büyütüyolar bizi. halbuki sınıfa saman yığsanız, kız arkadaşınızı dövseniz, hocanızın kafasına sıra yuvarlasanız, hatta okuldan atılsanız filan sizi önce kaymakam, sonra belediye başkan adayı olarak görmek isteyen yüzbinlere sahip olabilirsiniz. ah bi an gerçek hayattan bi hikaye mi oldu ne. tamam vi dont niid no ecukeyşın yes yes, ama hızar yüzü görmemiş kütüklerin başarılarına şaşırmakla çürüyoruz başkent olarak. ülke olarak, gezegen olarak falan fülün. yazık olduğuyla kalıyo. 91liler vardı aralarında. büyüdüler ve ölüyolar bile işte, bak.

israil büyükelçiliği civarında oturuyorum. filistin büyükelçiliği de yakın. haliyle protesto yürüyüşü filan bu civarda oluyo. genel gözlemim şu: filistin-israil meselesini protesto edenler arasında henüz karma bi topluluk göremedim. saadet partisi mitingi tadında geçiyo, ki geçsin, nolucak. ama bu şunu gösterir: amaç protestoysa, mini mini birler de katılırdı yanlarına. saat 2 sularında müminler, onlar dağıldıktan sonra tkpliler gibi randevu sistemiyle protesto saçmalığı olmazdı. biraz öyle bir hava var bence. istanbulu bilemiyciim.

ayrıca, israilin her yeni saldırısına dün doğmuş çocuk gibi "anne.. kötü insanlar da mı var anne.. bombalamak ne anne.." tepkilerini anlamıyorum. tamam evet tabii ki çok acı. tabii ki olmasın. ama ilgisizliğimizi maskeleyen üzüntülü haller de bi o kadar yapay geliyo bana. aslını astarını merak bile etmiyoruz. "israil demin niye bombaladı" değil, bu iş nedir, noluyodur... hem eşiğimiz yükselmedi mi? her gün bombalansa alışırız. aniden stok eritir gibi her tür bombayı yığınca dehşete düştük. üstünde inceltilmiş uranyum izleri olan bebekler... ilk mi onlar yani? ilk kez mi? ve her seferinde illa aynı 2. dünya savaşına referans, "size de olmadı mı nasıl unutursunuz" halleri. ay hala mı şaşıyosunuz gerçekten? lisede şaştık bitti sanıyodum ben. bi sonraki bölüme geçsek artık?

ayrıca üniversiteyi bitirmiş kazık kadar insanların konuyu konuşurken "bence mısır orda bi filistin devleti kuracak", " ya filistin devleti kurdururlar mı sanıyosun gerilla onlar" gibi efsane laflar savurabilmiş olmasını anlamıyorum ben. yani ortasından girdiğim über-entel bu konuşmaya bi şi diyemedim bile. gazetenin neresini okuyosunuz yavrum? ters mi tutuyosunuz? filistin devleti kurulucakmış. arafat da araba modeliydi zaten. acı yanı şu ki, gerçekten ilgililer, bu kadar olabilmiş. istemişler yani. mesela lübnan filan diyolar arada, cümle içinde kullanıyolar. sonra ama illa ki "bence hamas da hatalı yani bölünmesinler, direniş dediğin birlikte olur yani.."/ "evet yani tabii... bak atatürke yani"/ "ya atatürk diyosun da yani lübnanda filan köktendincilik kabul ediliyo yani. seviyolar" muhabbetine dönüyo iş. hayır bi de yorum yapmıyorum diye "ay yazık anlamıyo galbaa" bakışları var ki... aklıma "albino afrikalılar için güneş kremi yollama kampanyası" başlatan hollandalı gençler geliyo. niyet- netice- hatice üçgeni. "o kremi turistlere satıp yemek alıyo onlar" dediğimizde ağlamaklı olmuştu gençler yazık... "ama biz para yollarsak başka şeylere harcarlar diye krem yolluyoduk.. onu da mı... böhühühühüüü..."

derken, tabii ki 2. abdülhamitten sonra en benmerkezci- paranoyak açıklama, kaşlar çatılmış: "bizi utandırdınız!!". adamlar bombalamaya sırf bu lafa kıçlarıyla gülmek için ara verebilirlerdi. "pardon devletlüm istemeden oldu". evet ya belki de taktik yaptı ben anlamadım. güldürürken düşündürdü hınzır.


neyse, günün haberi burda aslında. afrika, sıcak sıcak.
falan fülüüün.

1 yorum:

Peanut Butter and Black Coffee dedi ki...

ah bu mika'yı ben tanıyacaktım o yaşta. garanti varmıştık şimdi afrika'ya.
son zamanlarda okuduğum en muhteşem haber valla :D

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker