3 Mayıs 2011 Salı

saatleri ayarlama en fenası

odakule toplantılarının en güzel yanı, toplantının çıkışı. kimse yağmurda erimez; ama herkes bi yere kaçar: mağazaya, bi cafe-restorana, saçağın altına veya kitapçıya. insanları buna göre gruplayıp fal bakabilirdik ama pek halim yok. çok içim sıkıldı haberlerden. 22 ağustostan, 2 mayıs seçim nutuklarından ve diğerlerinden. aldığım kitaplardan ikisi aşağıda. bu ara buralardan sıkıldım ya, sanırım sahiden başka bi alem arıyorum. :

  

yağmurun durduğunu maç sonrası zafer turuna çıkmış fanatik grubu gibi (tempo ve kelime haznesi açısından) slogan atan genç faşistlerden anladım. şüphesiz, değerli davaları yağmurun durmasını bekleyebilecek nitelikte bir önem arzediyordu. kendileriyle hemfikirim. türkiye türklerinmiş ve türk kalacakmış, aklınızda olsun.

neyse işte, ordan metroya devam ettim. ne kadar gırtlağına da bassalar, istiklal güzel.

3 yorum:

AidaSalem dedi ki...

gündem fena evet. komedi muamelesi yaparak bile çekilmiyor artık.
bugün İstanbul'daki üniversitelerden birinin sanat tasarım bölüm başkanının gerekçesiz görevden alındığını, yerine ünv kadrosuyla alakasız emekli bir tezhipçinin başkan yapıldığını -bıyıklarının şeklini tahmin edersin-, çimlerde kız erkek uzanan öğrenci grubunun da uyarılar(!) almaya başladığını ve dağıtıldığını öğrendim mesela bölümdeki bir akademisyenden.

her gün böyle zift gibi yapışan haberler duyuyorum, sonra en azından minik bir evim var kapısını kaparım dünyadan koparım diyorum. sonra aklıma 'kentsel dönüşüm projesi' adını koydukları mübadelemtrak şey geliyor, yakında benim bulunduğum sokaktaki binalar da bu muhteşem projeyle yıkılıp yerine çok katlı helikopter pistli çirkin binalar dikilecek muhtemelen. kolaylık da yapacaklar sağolsunlar, bak evini yeniledik ne güzel diyecekler, senin evin 200 bin "lira" ederdi, bu 1 milyon "dolar". (usd de zayıf noktaları, daha havalı) öncelikli olarak alabilirsin diyecekler. ben ve bütün mahalle başka yerlere taşınacağız, sonradan zengin olan ama yer sıkıntısı yüzünden kenarda köşede ikamet eden kabzımal kılıklı insanlar gelecekler konacaklar helikopter pistli süper ultra lüks rezidanslarına vs vs.

Yıldız Teknik mesela, artık ismi Davutpaşa Teknik olabilir çünkü Yıldızla hiçbir alakası kalmadı. Ananı da al git diyen zat, hocanı da al git Davutpaşa'ya dedi. Yakında Maçka gider İtü'nün elinden, Taşkışla kampüsü nurlu bir holdingin merkez binası olur...
Sen kaçmak istiyordun, ben iyice kararttım içini, kusura bakma.

Ama kitapların güzel, iyi okumalar.

narsis dedi ki...

Kitap demişken, M.Uyurkulak üçüncü romanını çıkarmış diye duydum!

divadeiwob dedi ki...

roman değil. hikaye kitabı.

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker