19 Aralık 2008 Cuma

bitlıs

bitlıs demişti ortaokul sınıfımdan bi kız. o zamanlar en minicik gerçekleşme ihtimalinde bile ruhumu satabileceğim bi "ingiltereye gidip beatles müzesi gezme" hayalim vardı. ve kendisi bu hayalimi bayram tatilinde gerçekleştirmiş bir kız idi, gelmiş bize anlatıyodu ve bunu haketmediği belliydi işte. büyüdü, lens ve kuaförle tanıştı, ankara sosyetesi onu çok sevdi. bitlıs filan hatırlamıyodur haliyle. ama ben bilmiş bilmiş, en anlamaz haliyle, yarı burun kıvırarak, bi de utanmadan o kadaaar müze gezmenin üstüne hala bitlıs deyişini hiç affetmedim, üzgünüm.

hala odamda duran 1970ler basımı bi ingilizce-türkçe beatles sözlüğü var. ahah şaka. öyle diil yani, şarkıların tamamı türkçeye çevrilmiş, sol sayfa the oricinıl, sağ sayfa türkçesi. türkçesi gerçekten berbat. mot-a-mot çevirmişler; kelime dizimleri bile aynı. olsun. çok severim kendisini, anneminmiş galiba.

neyse işte. aklımdan geçirdiğim the beatles seansını yazmaya karar verdim. araya sadece lennon olanlar da karışabilir, atlamayalım. sazan suzanları sevmeyiz dostum buralarda.

en sevdiklerimi başa yazarım da sonrası karışık biraz. uyariym, yesterday sevmem ben. bıktım ya da, bilmiyorum. 3 grup olucak yani: illa ki en canlarım, illa ki çok sevdiklerim, illa ki dinlemekten bıksam da sevmekten bıkamadıklarım (neler diyorum ya?!).

1. strawberry fields forever: çünkü o kitapta sözlerini ilk okuduğum şarkıydı.
2. day tripper:çünkü tefim olduğunda ilk tempo tuttuğum şarkıydı. tefim var, evet.
3. dont let me down: çünkü ağladığım ilk beatles şarkısıydı. çok güzeldir çok. ilk sıraya mı çıkarsam acaba? yoko'yla ilgisi olduğunu reddediyorum.

(burda işler karışıyo, sıralama yok. aklıma geliş sırası belki; ama hepsi başka işte. kendi içinde öbekledim, zira öbek olarak dinliyorum genelde.)

help:çünkü ilk göz ağrılarımdandır.
imagine: çünkü adettendir. peşinden de give peace a chance gelir. ikisi de çok doğrudur.
twist and shout: çünkü minicikken ilk dans ettiğim şarkıydı, babamın ayaklarına mı ne basıyodum hatta.

hey jude: çünkü ben lucy'den çok jude'u kıskanmıştım. aslında bıktım biraz dinleye dinleye.

jealous guy: e çünkü çok yalın ve güzel.
this boy: aynen. bu ikisi peş peşe dinlenmeli. böyle adamlar bulsun diye küçük kızlara çeyiz olmalıdır hatta bu şarkılar.
woman: çünkü çok güzel "woman" diyo. yoko ono'yla ilgisi olduğunu yine reddediyorum, üzgünüm.

i am the walrus: çünkü küçükken müziğinden korkmuştum. aptalca di mi.
nowhere man: çünkü mesele atalet halidir.
being for the benefit of mr.kite!: çünkü "of course henry the horse dances a waltz" diyo şarkı. daha ne yani.
you know my name (look up the number): çünkü şarkı bu kadar ve çok eğlenmişler, belli.
when im sixty-four: çünkü aynen böyle bi 64 yaşı çok isterim.

girl: çünkü herkes o kız olmak ister yahu.
norwegian wood: çünkü girl gibi, her kız ilk cümledeki kız olmak ister bu şarkıda da.
ticket to ride: çünkü herkesin hayattan sadece bir bilet istediği zamanları olmuştur. day tripper'a sıklıkla eşlik eder.
you've got to hide your love away & you like me too much: beraber alıyoruz bunları. çünkü her duruma bi beatles şarkısı vardır demiştim, kanıtı. eddie vedder ilkini bi söylemiş, bayaa iyi. beatles versiyonundan bile iyi diyebilirim.
dont bother me: ha keza. çünkü bazen böyle hisseder insan ve kimse anlamaz. bi de fuat güner "türk usulü" coverlamıştı, o da süper. "kekliği düz ovada avlarlar" var içinde desem yeter sanırım.

üçüncü gruba geçersek:

love me do, octopus's garden, from me to you, shes a woman, long tall sally, revolution (hımm belki sınıf atlayabilir bu), I'll get you, paperback writer, lady madonna, she said shes said, eleanor rigby (bu aralar bi bıktım gerçi), lucy in the sky with diamonds, penny lane, julia, yellow submarine, hard day's night, im looking through you... gider bu böyle.

ve itiraf ediyorum, sevemediğim yegane beatles şarkısı let it be.
yani çalıyo dinleniyo filan tabii ama.. öyle işte. sevemedim hiç. mıy mıy gelen bi şi var.

~*~

unuttuğum şarkılardan özür dilerim. kesin varlar. liste yapmayı sevmiyorum zaten, geriyo insanı. sıkıldım hem yaz yaz yaz. bir gece ansızın çalar, öcünüzü alırsınız.

9 yorum:

Abi dedi ki...

çok bilen bi çocuk bana bigün
"bi-cııs" demişti.. aç parantez bee gees kapa parantez..
bende "evde en az 6-7 sidıısı var.." dediydim..

bitlıs-"come together" bu arada..

mermaid dedi ki...

hey jde bizim şarkımız, hep beraber, ikimiz söylediğimiz, birimiz gitarla tıngırdarken, diğerimizin tefle eşlik ettiği, özetle hey jude'u bizpek severiz.

ısırganotu dedi ki...

sabah sabah canım 'bitlıs' çekti sayende. Şu anda dinliyorum hatta :) Ama benim favori şarkı sıralamam seninkinden epey farklı. Gerçi let it be ve yesterday sevememek konusunda hemfikiriz.

Peanut Butter and Black Coffee dedi ki...

bıtlıs yaaa! ben o günü unutamıyorum zira sen bütüüün gün sinirli dolaşmış ve sürekli 'bitlıs dedi.' demiştin :D sunumu bile hatırlıyorum hatta, o derece yara olmuş :D
benim de en sevdiğim bitlıs şarkıları eleanor rigby, you never give me your money, wait ve i'm looking through you.
hatta dinleyim şimdi :D

Peanut Butter and Black Coffee dedi ki...

ay bi de bi de oh!darling.
o şarkıyı da çok seviyorum.

ALDI BAŞINI GİTTİ dedi ki...

Selam ,
Yazını okuyunca benimde Beatles şarkılarıyla ilgili bir sürü anımın olduğunu farkettim.
Hele Help vardır ki benim için çok önemlidir .İnsan şarkıdaki iki seside kendi çıkarmaya çalışırmı cnm di mi:))İşte o benim ewet hangi sesden söyleceğime karar veremezdim
Çocukluk işte :))

Aaa birde I want to hold your hand var o da beni hep gülümsetmiştir ..

Adsız dedi ki...

Ben eskiden Beatles dinlerdim ve saclarimi mutlaka orerdim, Lennon'in delirmeden onceki durusunu cok sever surekli bagirarak onlarin sarkilarini soylerdim.

Ilk askim, bana askini bir John Lennon sarkisi dinleterek itiraf etmisti.

Sana daha once de dedigim gibi ne zaman vazgectim bilmiyorum ama hala sacimin bir yerlerinde kucuk de olsa bir orgu var ise bunun sebebi Beatles'dir.

Bu arada Woman, Imagine, Give Peace a Chance sarkilari Beatles degil, John Lennon sarkilaridir, ve malesef "Woman" Yoko'ya yazilmistir.

Sevgilerle,

uzay dedi ki...

yıllar önce (duyanda 20/30 bişi sanıcak) zagaya katılan t.a.r.ı.k akanda "bitlıs" demişti de ben sok olmus, annemde gülmüştü -eheh işte bizim dönem gencliği diye-
sanırım arakadasın aileden öyle öğrenmiş olabülüüüüüü :D

Aysin dedi ki...

Ağır "Michelle" sevicisiyim. Lisede Beatles dinlemeye başladığımdan beri (bkz: Anadolu) aynı hayal bende de var. Kazık kadar oldum hala ada sahillerine adım atamadım, kısfmet.

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker